YP7P

Acest indicativ este "crescut" pentru concursuri , nimic altceva.

miercuri, 29 octombrie 2014

Pregatirea Antenelor la YP7P

Povestea continua , doar ca am ratat postari din concursurile trecute ( ARI , EU HF , IARU YR0HQ 40m , YO DX) din lipsa timpului liber din fiecare seara ce era destinat trecerii in revista a ceea ce am realizat in concursurile in care particip.
Pentru CQ WW efortul este mult mai mare ca de exemplu zilele libere de concediu ce le iau atat pentru WPX cat si pentru WW dar si weekenduri necesare pentru pregatirea antenelor si echipamentelor .
Inainte cu o luna si jumatate de concurs ne-am propus sa dam jos antena LZ 12-4 pentru ceva reglaje si asa am inceput aventura in doi cu yo7bga . Zis si facut am dat-o jos nu am avut emotii chiar deloc . Reglajele erau atat pentru echilibrarea cozii care in 2 ani s-a lasat putin spre stanga si ma deranja enorm la aspect si banuiam si ceva ce trebuia sa verific si am descoperit ca suruburile din spatele antenei nu erau bine stranse , antena fiind montata de mine 100% nu am avut pe cine da vina . 
O alta problema era ca unul din elementele de la banda de 40 M era intrat in interior cam 20 de cm , cum a intrat nu stiu . Tot pentru banda de 40 M era sa o reglez undeva la 7130 ea venind reglata la 7040 . 
Asta era ce mi-am propus dar cand antena a fost la 4 - 5 m de sol yo7bga a descoperit ceva ce nu credeam ca pot gresi atunci cand am montat-o si anume in banda de 15 M elementele 2 si 3 au fost inversate la montare si au stat asa 2 ani , nu stiam eu de ce nu trage in 15 M , mda .
La antena de vanatoare Hexbeam-ul , "cantareata", cum ii zicem noi am repus rotorul rupt in furtuna din timpul concursului Russian de anul asta , acum intr-o cusca de sustinere facuta de yo7bga .
Revenind la antena LZ 12-4 problema a fost la ridicare pentru asta am achizitionat un cric hidraulic auto si am imprumutat un altul si am cumparat o bara de 500x10 cm din lemn pe care am taiat-o in bucati de 30 cm . 
Ridicarea a fost cumplita cu blocari si deblocari ce au durat ore , cu zeci de drumuri facute la ancore pentru detensionarea lor , daca am fi facut o inregistrare video ar fi fost mult mai elocventa decat cuvinte scrise pe o pagina . Am avut din fericire vreme foarte buna cu soare si vant 0.
La final am ridicat antena la 16 m , adica pe langa tronsoanele pe care le avea pilonul inainte de da-o jos am mai pus inca 2 tronsoane . Au mai ramas 2 tronsoane de pus dar nu am avut curajul deja devine foarte periculos si nu am riscat nimic desi dorinta e mare sa termin ce am inceput acum ceva ani .
Urmeaza si cateva poze din etapele prezentate mai sus.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu