YP7P

Acest indicativ este "crescut" pentru concursuri , nimic altceva.

duminică, 20 octombrie 2013

Hexbeam Home Made

De ceva vreme imi doream o antena directiva necesara in concursuri pentru vanatoare si inlocuirea GP-urilor de 14 , 21 si 28 Mhz . Acestea fiind eficiente dar sunt greu de ridicat necesita multa munca mai ales la acord si necesita multe materiale si anume 3 cabluri coaxiale , 3 piloni/tevi, 3 ancore s.a.
Tot am citit despre aceste antene si faptul ca mai toate expeditiile folosesc asa ceva sau ceva asemanator si anume cele de tip Spiderbeam ma facut sa cred ca se poate realiza asa ceva . Am strans documentatia necesara si impreuna cu yo7bga ne-am apucat de treaba (mai mult el , eu cu ideile iar tata cu munca).
Am cumparat toate cele necesare sarma , ata de intindere , 6 undite de 5m , coliere , arici , coliere pentru tevi cu garnitura si am confetionat o placa din lemn inlocuita ulterior cu una din aluminiu.
Montarea am facut-o direct la fata locului , la Polovragi , partea cu montarea fiind destul de usoara doar ca necesita foarte multe masuratori . Seara am lasat-o in proportie de 80 %  facuta iar pana dimineata frumoasa noastra placa de sustinere a unditelor din mijloc a cedat si s-a arcuit . Daca cineva intreaba de ce am schimbat materialul din care e facuta placa cand toti o fac din tabla e doar unul singur sa reducem influenta "negativa" in banda de 28 Mhz fiind cea mai apropiata de baza .
Cu toate astea am ridicat antena pentru masuratori asa cum era placa de lemn arcuita la 4 m iar primele rezultate au fost incurajatoare . Masurarea a fost facuta direct pe trsv FT 950 uitand acasa MFJ-ul .
A urmat dupa ce am reusit confectionarea placii de aluminiu o noua montare precum si scurtarea firelor pe fiecare banda in parte .
La masuratoare a iesit in banda de 14 Mhz un SWR cuprins intre 1.1 si 1.3 de la 14150 la 14350 , in 21 Mhz intre 1.1 si 1.3 iar in banda de 28 Mhz 1.2-1.3 .
Banda de 28 Mhz am lasat-o asa desi posibil sa  putem aduce SWR-ul si putin mai jos la 1.1 chiar daca pentru o portiune mica de banda . Urmeaza sa punem pe antena si benzile de 18 Mhz si 24 Mhz care pot influenta SWR pe toate benzile , importanta pentru concursuri fiind data de primele 3 benzi clasice .
Mai jos sunt cateva poze facute in cele doua sesiuni de montare si ridicare .
Acum sa o vedem in concurs ca de teste a trecut .







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu